Regulaminy
Strona główna » Regulaminy
Regulamin obiektu
Regulamin obiektu
§1 Przedmiot Regulaminu
- Niniejszy regulamin określa zasady obowiązujące w Hotelu Dom na Białej Dolinie w Szklarskiej Porębie, przy ulicy Wolności 11 —zwanym dalej Hotelem i obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie Hotelu.
- Regulamin jest powszechnie dostępny na stronie internetowej hotelu oraz do wglądu w Recepcji Hotelu.
- Hotel odmówi świadczenia usług osobom nie przestrzegającym niniejszego regulaminu.
§2 Doba Hotelowa
- Pokój w hotelu wynajmowany jest na doby hotelowe. Jedynie w ramach pakietu pobytowego pokój w hotelu może być wynajęty na kilka dób — zależnie od Hotelu.
- Doba hotelowa trwa od godz. 15:00 w dniu przyjazdu do godz. 11:00 dnia następnego.
- Gość najmując pokój obowiązany jest określić czas pobytu w hotelu. W przypadku braku takiego określenia, przyjmuje się że pokój został wynajęty na jedną dobę hotelową.
- Chęć przedłużenia pobytu w pokoju Gość zobowiązany jest zgłosić w Recepcji Hotelu do godz. 8:00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju, co jednak nie wiąże Hotelu.
- W sytuacji pozostania Gościa lub pozostawienia rzeczy w najmowanym pokoju po zakończeniu doby hotelowej kończącej czas najmu pokoju — Hotel może obciążyć Gościa opłatą w wysokości pełnej ceny pokoju wg Cennika Recepcji — co nie oznacza przedłużenia Gościowi pobytu w pokoju.
- W przypadku, gdy nie jest możliwe przedłużenie Gościowi najmu pokoju — niezwłocznie po zakończeniu doby hotelowej personel Hotelu usunie rzeczy gościa znajdujące się w pokoju. Przechowanie rzeczy Gościa reguluje §7 ust. 3 niniejszego Regulaminu.
§3 Rejestracja na pobyt w Hotelu
- Podstawą do rejestracji na pobyt w Hotelu jest łącznie: a) okazanie pracownikowi Recepcji dokumentu tożsamości w sposób umożliwiający spisanie danych, b) czytelne wypełnienie i podpisanie Karty Gościa.
- Osoba rejestrująca się na pobyt w Hotelu jest zobowiązana podać Recepcji liczbę osób, które będą przebywać w najmowanym przez nią pokoju/pokojach, w tym liczbę i wiek osób małoletnich.
- Hotel pobiera zapłatę za najmowany pokój z góry, przed rozpoczęciem pobytu. Osoba najmująca pokój obowiązana jest wnieść opłatę z góry. W okolicznościach uzasadnionych interesem Hotelu, Hotel może odstąpić od pobrania zapłaty z góry.
- Chcąc korzystać z kredytu zwanego kredytem hotelowym, przyznanego przez Hotel na czas pobytu — Gość obowiązany jest zabezpieczyć kredyt w Recepcji: preautoryzacją karty płatniczej lub złożeniem depozytu gotówkowego — do kwoty należności za pobyt.
- Hotel może żądać złożenia przez osobę najmującą pokój kaucji — tytułem zabezpieczenia ewentualnych roszczeń Hotelu względem najmującego.
§4 Odmowa pobytu w hotelu
- Hotel odmówi wynajęcia pokoju osobie: a) pod wpływem alkoholu, środków odurzających; b) zachowującej się sprzecznie z zasadami współżycia społecznego; c) wykazującej agresję słowną lub fizyczną;
- d) która przy wcześniejszym pobycie naruszyła niniejszy Regulamin.
- Hotel odmówi przyjęcia na pobyt osoby, która odmawia: a) dopełnienia obowiązków określonych w §3 ust. 2 i 3 Regulaminu. b) złożenia kaucji zabezpieczającej.
- Hotel odmówi przyjęcia na pobyt osoby niepełnoletniej bez pisemnej zgody opiekunów prawnych do samodzielnego pobytu w Hotelu, udzielonej na wzorze oświadczenia z Hotelu lub notarialnie.
- Wskutek odmowy przyjęcia na pobyt — Hotel nie dokona rejestracji osoby i nie wyda klucza do pokoju.
- W przypadku opłaconego pobytu — odmowa poddania się czynnościom opisanym w §3 ust. 1 do 3 Regulaminu przez osobę najmującą pokój, traktowana jest jak jednostronne odstąpienie osoby od umowy z Hotelem. Hotel nie zwraca kosztów z tytułu jednostronnego odstąpienia od umowy.
§5 Pobyt w Hotelu
Śniadania i obiadokolacje- Śniadania w formie samoobsługowego bufetu serwowane są w godzinach od 8:00 do 10:00 lub podawane do stolika przez kelnerów — zależnie od Hotelu. Obiadokolacje (danie dnia) serwowane są o godz. 17:30.
- W Hotelu obowiązuje zakaz samodzielnego przygotowywania przez Gości posiłków.
Cisza nocna i spokój wypoczynku
- Cisza nocna obowiązuje we wszystkich pomieszczeniach budynku Hotelu i na terenie należącym do hotelu w godzinach: od 22:00 do 6:00.
- W godzinach ciszy nocnej Goście i osoby korzystające z usług Hotelu mają obowiązek takiego zachowania, by w żaden sposób nie zakłócać wypoczynku nocnego innych osób.
- Przez całą dobę zachowanie Gości i innych osób przebywających w Hotelu nie może zakłócać pobytu i spokoju wypoczynku innych Gości. Hotel może odmówić dalszego świadczenia usług osobom, które naruszają tę zasadę.
Przebywanie innych osób
- Gość nie może przekazywać pokoju innym osobom, także jeśli nie upłynęła doba hotelowa lub pobyt, za które uiścił opłatę.
- Osoby niezarejestrowane na pobyt w Hotelu mogą przebywać gościnnie w pokojach hotelowych od godz. 7:00 do 22:00, po uprzednim uzgodnieniu z Recepcją Hotelu.
- Przebywanie w pokoju po godzinie 22:00 osoby niezarejestrowanej na pobyt — jest równoznaczne z wyrażeniem przez Gościa woli odpłatnego dokwaterowanie tej osoby do pokoju, po cenie stanowiącej równowartość połowy pełnej cennikowej ceny pokoju.
Osoby małoletnie
- Osoby małoletnie, które ukończyły szesnasty rok życia, mogą przebywać w Hotelu samodzielnie tylko i wyłącznie za pisemną zgodą opiekunów prawnych.
- Osoby małoletnie poniżej trzynastego roku życia mogą przebywać na terenie Hotelu wyłącznie pod stałą opieką opiekunów prawnych.
- Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną i prawną za szkody wyrządzone przez osoby małoletnie znajdujące się pod ich opieką.
- Hotel w praktyce codziennego działania stosuje Standardy Ochrony Małoletnich. Standardy udostępnione są na stronie internetowej Hotelu oraz wywieszone w widocznym miejscu, w strefie wejścia głównego do hotelu w wersji zupełnej oraz skróconej, przeznaczonej dla małoletnich.
Wyposażenie pomieszczeń, odpowiedzialność Gościa
- Gość rozpoczynając pobyt, ma obowiązek zapoznania się z wyposażeniem pokoju i zgłoszenie Recepcji Hotelu ewentualnych uszkodzeń i zniszczeń, co umożliwi Hotelowi reakcję.
- Uszkodzenia, zniszczenia i braki niezgłoszone przy rozpoczęciu pobytu, będą traktowane jako powstałe z winy Gościa.
- Poza nieznacznym przestawieniem mebli i wyposażenia, nienaruszającym ich funkcjonalności i bezpieczeństwa korzystania —zabronione jest: a) wynoszenie z budynku mebli, sprzętów i przedmiotów stanowiących wyposażenie Hotelu; b) wynoszenie z pokoju hotelowego mebli, sprzętów i elementów stanowiących wyposażenie tego pokoju; c) zmienianie miejsca mebli, sprzętów i elementów wyposażenia zarówno w pokoju, jak i w strefach i przestrzeniach wspólnych; d) wnoszenie i rozkładanie w pokoju jakichkolwiek mebli, sprzętów, akcesoriów — niestanowiących standardowego wyposażenia pokoju, w szczególności: łóżek i łóżeczek turystycznych, materacy, kojców dla dzieci, wózków dziecięcych, rowerów, hulajnóg i innego sprzętu sportowego, turystycznego lub rekreacyjnego.
- W przypadku naruszenia zakazu z zakresu §5 ust. 15 pkt a) — c), Gościowi zostanie naliczony koszt poniesiony przez Hotel na przywrócenie stanu pierwotnego, przy użyciu sił i środków zasadnych według Hotelu; — d) Gościowi naliczona zostanie opłata w wysokości połowy standardowej ceny cennikowej pokoju za każdą rozpoczętą dobę, w której naruszenie zakazu miało miejsce.
- Potrzebę lub chęć zmiany ustawienia mebli w pokoju Gość zobowiązany jest uzgodnić z Recepcją Hotelu.
- Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną i prawną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia wyposażenia lub urządzeń technicznych Hotelu powstałe z winy jego lub odwiedzających go osób. Za szkody wyrządzone przez Gościa, Hotel ma prawo obciążenia karty płatniczej Gościa po jego wyjeździe.
- Gość zobowiązany jest powiadomić Recepcję Hotelu o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej zauważeniu.
- Wychodząc z pokoju, Gość obowiązany jest wyłączyć telewizor, zgasić światło, zamknąć krany wody, zamknąć okna, drzwi balkonowe oraz drzwi pokoju i upewnić się, że są zamknięte.
- Hotel nie ponosi odpowiedzialności za szkody lub utratę rzeczy Gościa spowodowane niezastosowaniem się do zaleceń określonych w §5 ust. 20.
Hotel dla niepalących
- Hotel przeznaczony jest dla osób niepalących. W związku z tym: we wszystkich pomieszczeniach i przestrzeniach w Hotelu, w tym: w oknach, w pokojach i łazienkach, na balkonach i tarasach — obowiązuje bezwzględny zakaz palenia wyrobów tytoniowych, a także e-papierosów oraz tym podobnych.
- Jeśli konieczne będzie wietrzenie pokoju, ekstra pranie, czyszczenie wyposażenia — Hotel doliczy do rachunku Gościa kwotę 500 zł za te prace.
Ponadstandardowe sprzątanie
- W sytuacji, gdy na skutek działania Gościa lub zaniechania działania —konieczne będzie ponadstandardowe sprzątanie pokoju, łazienki lub innej przestrzeni w Hotelu lub na jego terenie albo użycie ponadstandardowych narzędzi lub materiałów albo środków czystości — Hotel obciąży Gościa udokumentowanymi kosztami takiego sprzątania.
Bezpieczeństwo przeciwpożarowe
- Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe, zabronione jest używanie gdziekolwiek we wnętrzach budynku otwartego ognia w jakiejkolwiek postaci oraz urządzeń niestanowiących standardowego wyposażenia pokoju, za wyjątkiem ładowarek i zasilaczy drobnego sprzętu elektronicznego.
Zawieszka „PROSZĘ NIE PRZESZKADZAĆ”
- Zawieszka „Proszę nie przeszkadzać” ma charakter grzecznościowy i nie wiąże Hotelu. Wywieszenie zawieszki „Proszę nie przeszkadzać” od strony korytarza nie skutkuje tym, że do pokoju Gościa nie wejdzie nikt z personelu. Personel Hotelu ma prawo wejścia do pokoju hotelowego zawsze, w dowolnym celu, w tym żeby sprawdzić bezpieczeństwo osób lub mienia albo w celu przeprowadzenia konserwacji oraz napraw.
Odpowiedzialność za rzeczy
- Odpowiedzialność Hotelu z tytułu utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych przez Gościa do Hotelu regulują przepisy art. 846 — 849 Kodeksu Cywilnego. Odpowiedzialność Hotelu podlega ograniczeniu, jeżeli rzeczy te nie zostaną złożone do depozytu Recepcji. Hotel ma prawo odmowy przyjęcia na przechowanie pieniędzy, papierów wartościowych i cennych przedmiotów, w szczególności kosztowności i przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo mają zbyt dużą wartość w stosunku do wielkości lub standardu Hotelu albo zajmują zbyt dużo miejsca.
Skrócenie pobytu
- W przypadku skrócenia przez Gościa pobytu w hotelu — Hotel nie zwraca kosztów z tytułu jednostronnego odstąpienia od umowy.
§6 Regulaminy stref i pomieszczeń
Ze względu na wymagania w zakresie bezpieczeństwa, higieny i eliminowania ryzyk — zachowania Gościa w wybranych przestrzeniach, strefach i pomieszczeniach określają regulaminy porządkowe tych miejsc. Regulaminy te są składowymi niniejszego Regulaminu Hotelu.
§7 Rzeczy pozostawione
- Co do rzeczy pozostałych w pokoju po opuszczeniu tego pokoju przez Gościa, Hotel zachowa się zgodnie z wolą Gościa wyrażoną w Karcie Gościa wypełnioną podczas rozpoczynania pobytu w Hotelu
- Rzecz pozostawiona w pokoju, co do której decyzją Gościa — zastosowanie mają przepisy o rzeczach znalezionych — może zostać przez Hotel odesłana na adres wskazany przez Gościa, na jego koszt.
- W stosunku do rzeczy Gościa usuniętych z pokoju w trybie §2 pkt 6 Regulaminu, zastosowanie mają przepisy art. 835 — 845 Kodeksu cywilnego, dotyczące umowy przechowania.
§8 Samochody i inne pojazdy
- Hotel nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia, utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa, zaparkowanego na niestrzeżonych, płatnych lub bezpłatnych miejscach parkingowych przy budynku hotelowym (art. 846. §4 Kodeksu cywilnego).
- Hotel nie odpowiada za rzeczy pozostawione w samochodzie lub innym pojeździe zaparkowanym na parkingu hotelowym.
- Zabronione jest ładowanie pojazdów elektrycznych z wykorzystaniem infrastruktury elektrycznej Hotelu.
§9 Pozostałe postanowienia
- W dniach wydarzeń specjalnych w Hotelu i na terenie należącym do Hotelu – Hotel zastrzega sobie prawo do ograniczenia swobód Gości w zakresie poruszania się i korzystania z oferty Hotelu – ze względu na bezpieczeństwo Gości Hotelu.
- Hotel nie świadczy usług wymiany waluty. Hotel może przyjąć płatność w walucie, po kursie i tylko w walucie widocznej w tabeli w Recepcji.
- Na terenie Hotelu i należącym do Hotelu — obowiązuje zakaz: a) akwizycji, sprzedaży obnośnej i okazjonalnej, b) działalności hazardowej.
- Obowiązuje całkowity zakaz wprowadzania zwierząt do gastronomicznej oraz wypoczynkowej części Hotelu, za wyjątkiem psów towarzyszących, po okazaniu certyfikatu psa w przypadku wątpliwości personelu Hotelu.
- Zabronione jest wnoszenie do Hotelu: broni, amunicji, materiałów łatwopalnych, pirotechnicznych, wybuchowych, iluminacyjnych i innych niebezpiecznych.
Szklarska Poręba, dnia 7 kwietnia 2025 roku
Warunki Rezerwacji i Anulacji
Warunki Rezerwacji i Anulacji
§1 Warunki rezerwacji
- Hotel Dom na Białej Dolinie w Szklarskiej Porębie, przy ulicy Wolności 11 — zwany dalej Hotelem, przyjmuje rezerwacje zakwaterowania dokonane:
a) telefonicznie
b) elektronicznie w formie e-mail
c) osobiście
d) online na stronie: www.domnabialejdolinie.pl
e) poprzez serwisy internetowe służące do rezerwacji zakwaterowania online, na zasadach obowiązujących w tych serwisach. - Rezerwacje mają charakter rezerwacji wstępnych i w żaden sposób nie wiążą hotelu. Hotel odmówi świadczenia usług osobom nie przestrzegającym niniejszych Warunków.
- Aby kontakt z Hotelem mógł być uznany za zapytanie o rezerwację zakwaterowania, niezbędne jest podanie przez zainteresowanego: imienia i nazwiska, na które dokonywana jest rezerwacja, terminu pobytu, ilości oraz rodzaju pokoi, ilości osób w pokoju, numeru telefonu kontaktowego oraz używanego na co dzień konta poczty e-mail.
- O ile Hotel może spełnić wymagania osoby dokonującej rezerwacji, prześle na otrzymany od niego adres e-mail ofertę i jej warunki. Jest to równoznaczne z przyjęciem przez Hotel rezerwacji wstępnej — niegwarantowanej*.
- Hotel podaje ceny w złotych; ceny zawierają podatek VAT w wysokości zgodnej z obowiązującymi przepisami.
- Potwierdzeniem rezerwacji pobytu w Hotelu jest wpłacenie przez rezerwującego zadatku na rachunek Hotelu.
- Wysokość zadatku odpowiada 30% zarezerwowanej wartości zakwaterowania.
- Hotel wyznaczy termin nie dłuższy niż 7 dni, do którego osoba dokonująca rezerwacji zobowiązana jest wpłacić zadatek na wskazany rachunek bankowy w celu rezerwacji zakwaterowania. W przypadku braku zaksięgowania wartości zadatku na rachunku bankowym Hotelu w wyznaczonym terminie – rezerwację traktuje się jako niebyłą.
- W tytule przelewu osoba dokonująca rezerwacji ma obowiązek podać: swoje imię i nazwisko oraz uzgodniony z Hotelem termin rezerwacji.
- Datą wpłaty zadatku jest data zaksięgowania kwoty na rachunku bankowym Hotelu lub data wpływu gotówki do kasy Hotelu.
- Hotel może potwierdzić otrzymanie wpłaty zgodnie z obowiązującymi przepisami, a na życzenie osoby dokonującej rezerwacji wystawi fakturę VAT na dane podane w zapytaniu o rezerwację.
- Od daty wpływu zadatku na konto Hotelu, rezerwacja staje się zamówieniem i ma status rezerwacji gwarantowanej**. Podany termin pobytu i zamówionych usług jest wiążący dla obydwu stron tj. Hotelu i osoby dokonującej rezerwacji.
- Pozostałą kwotę za pobyt w Hotelu osoba dokonująca rezerwacji wpłaca zgodnie z obowiązującym w Hotelu Regulaminem — w dniu przyjazdu w Recepcji — przed rozpoczęciem pobytu. Opłata 100% ceny za pobyt stanowi zawarcie umowy między Gościem a Hotelem na pobyt według zamówienia.
- Odmowa wpłaty przez osobę dokonującą rezerwacji 100% wartości pobytu w dniu rozpoczęcia pobytu — stanowi odstąpienie tej osoby od rezerwacji. Hotel zachowa wpłacony zadatek.
- Hotel może żądać złożenia przez osobę, która dokonała rezerwacji kaucji — tytułem zabezpieczenia ewentualnych roszczeń Hotelu względem osób zarejestrowanych w Hotelu na podstawie tej rezerwacji.
- W przypadku zniszczeń, uszkodzeń lub braków w pokoju którego kaucja dotyczy — jest ona pomniejszana o wartość strat. W przypadku strat wyższych niż wpłacona kaucja, Hotel obciąży osobę, która dokonała rezerwacji i rejestracji równowartością użytkowania pokoju za cały okres wyłączony z użytkowania.
- Odmowa złożenia przez osobę, która dokonała rezerwacji w Hotelu kaucji — jest równoznaczna z rezygnacją z rezerwacji i stanowi odstąpienie od rezerwacji. Hotel zachowa wpłacony zadatek
- Umowa, którą stanowi zamówienie z potwierdzeniem rezerwacji — wygasa w dniu wyjazdu klienta z hotelu, nie później niż w terminie podanym w zamówieniu.
* Rezerwacja wstępna-niegwarantowana
— to rezerwacja, którą Hotel będzie utrzymywał w swoich zasobach nie dłużej niż do zapytania o tę ofertę (co do terminu, zasobu lub okresu) przez inną osobę dokonującą rezerwacji, zdecydowaną dokonać terminowej wpłaty zadatku na rachunek bankowy Hotelu.
** Rezerwacja gwarantowana
— usługi zamówione i zadatkowane przez osobę dokonującą rezerwacji będą gotowe na jej przyjazd w określonym w rezerwacji terminie i zakresie. Osoba dokonująca rezerwacji może rozpocząć pobyt zgodnie z obowiązującym Regulaminem Hotelu w dowolnym czasie pierwszej doby hotelowej z zadatkowanego terminu. W przypadku braku dotarcia do Hotelu w czasie trwania pierwszej doby hotelowej — Hotel nie będzie związany rezerwacją i zachowa wpłacony zadatek.
§2 Warunki anulacji
- Anulowania rezerwacji może dokonać osoba dokonująca tej rezerwacji w każdym czasie.
- Anulowanie rezerwacji musi mieć formę pisemną pod rygorem nieważności.
- Anulowanie rezerwacji wstępnej — niegwarantowanej nie jest wymagane. Niemniej ułatwi pracę Recepcji Hotelu.
- Anulowanie rezerwacji przez osobę dokonującą rezerwacji po wpłacie zadatku, rezerwacji gwarantowanej:
— w przypadku rezygnacji z rezerwacji gwarantowanej na 30 lub więcej dni przed planowaną datą rozpoczęcia pobytu — Hotel zwróci kwotę zadatku pomniejszoną o koszty bankowe Hotelu;
— w przypadku rezygnacji z rezerwacji gwarantowanej dokonanej na mniej niż 30 dni przed datą planowanego przyjazdu i rozpoczęcia pobytu — wpłacona kwota zadatku nie podlega zwrotowi, tj. Hotel wpłacony zadatek zatrzyma. Hotel może jednak zaproponować klientowi inny termin realizacji pobytu w zakresie 90 dni, w miarę dostępności wolnych pokoi. Jeśli jednak rezerwacja dotyczy miesięcy letnich, długich weekendów i okresów świątecznych — wpłacona kwota zadatku nie podlega zwrotowi ani nie może być wykorzystana na poczet innej rezerwacji. - Zmiana terminu rezerwacji, o której mowa w §3 ust. 4, zależy każdorazowo od indywidualnej oceny sytuacji przez Hotel oraz możliwości dokonania zmiany. Hotel zastrzega, że zmiana terminu pobytu nie może narażać Hotelu na straty, a propozycja zmiany terminu pobytu w żaden sposób nie wiąże Hotelu.
- W przypadku skrócenia pobytu przez osobę dokonującą rezerwacji/gościa Hotelu, Hotel niezwraca poniesionych kosztów jednostronnego odstąpienia od zawartej umowy.
- Rezygnacja z rezerwacji dokonanej za pośrednictwem serwisów internetowych służących do rezerwacji zakwaterowania online, odbywa się na zasadach obowiązujących w tych serwisach.
- Wszelkie spory między osobami, które dokonały rezerwacji, rejestracji oraz gośćmi Hotelu, a Hotelem rozpatrywane będą przez sąd właściwy dla siedziby Hotelu.
Szklarska Poręba, dnia 7 kwietnia 2025 roku
Standardy Ochrony Małoletnich
Standardy Ochrony Małoletnich
Preambuła
Mając na uwadze treść wytycznych Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie biznesu i praw człowieka, uznając istotną rolę biznesu w zapewnieniu poszanowania praw dzieci, w szczególności prawa do ochrony ich godności i wolności od wszelkich form krzywdzenia, Hotel Dom na Białej Dolinie z siedzibą w Szklarskiej Porębie (dalej „Hotel”) przyjmuje niniejszy dokument jako wzór zasad i procedur obowiązujących w przypadku podejrzenia, że dziecku, które przebywa w Hotelu dzieje się krzywda oraz w celu zapobiegania takim zagrożeniom. Politykę ochrony dzieci w naszym Hotelu będziemy realizować poprzez niniejsze zasady:
- Hotel prowadzi swoją działalność operacyjną z najwyższym poszanowaniem praw człowieka, w szczególności praw dzieci jako osób szczególnie wrażliwych na krzywdzenie.
- Hotel uznaje swoją rolę w prowadzeniu biznesu społecznie odpowiedzialnego i promowaniu pożądanych postaw społecznych.
- Hotel w szczególności podkreśla istotność prawnego i społecznego obowiązku zawiadamiania organów ścigania o każdym przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę dzieci i zobowiązuje się szkolić swój personel w tym zakresie.
- Hotel zobowiązuje się edukować personel na temat okoliczności wskazujących, że dziecko przebywające w obiekcie może być krzywdzone oraz w zakresie sposobów szybkiego i odpowiedniego reagowania na takie sytuacje.
- Jedną z form skutecznego zapobiegania krzywdzeniu dzieci jest identyfikacja dziecka przebywającego w obiekcie i jego/jej relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w obiekcie. Personel Hotelu podejmuje wszelkie możliwe kroki zmierzające do przeprowadzenia identyfikacji dziecka i jego relacji z osobą dorosłą, z którą znajduje się w obiekcie.
- Znaczenie pojęć:
- a) Dziecko/Małoletni — każda osoba poniżej 18 roku życia;
- b) Pracownik Hotelu/Personel — osoba angażowana przez Hotel do wykonywania obowiązków na terenie Hotelu, bez względu na sposób powierzenia tych obowiązków, w tym osoba zatrudniona w oparciu o umowę cywilnoprawną, praktykant, stażysta i wolontariusz, niezależnie od obywatelstwa i wieku tej osoby.
- ZASADY ZAPEWNIAJĄCE BEZPIECZNE RELACJE MIĘDZY MAŁOLETNIM A PRACOWNIKAMI HOTELU, A W SZCZEGÓLNOŚCI ZACHOWANIA NIEDOZWOLONE WOBEC MAŁOLETNICH:
- Kontakt personelu z Dziećmi powinien odbywać się wyłącznie w godzinach pracy i dotyczyć celów mieszczących się w zakresie obowiązków personelu. Personel zobowiązany jest działać w sposób otwarty i przejrzysty dla innych, aby zminimalizować ryzyko błędnej interpretacji jego zachowania, a nadto zadbać o to, aby pozostawać w zasięgu wzroku lub słuchu innych członków personelu, kiedy prowadzi aktywności z Dziećmi.
- Pracownicy Hotelu mający bezpośredni kontakt z małoletnimi powinni wykonywać swoje zadania w sposób zapewniający poszanowanie praw osób trzecich, w szczególności praw Dzieci, z szacunkiem oraz w sposób uprzejmy i kulturalny, powstrzymując się od jakichkolwiek zachowań, które mogłyby naruszać przestrzeń osobistą małoletniego, powodować u niego poczucie zagrożenia, dyskomfortu lub strachu.
- Personel jest zobowiązany do każdorazowego rozważenia, czy reakcja, komunikat bądź działanie wobec Dziecka są adekwatne do sytuacji, bezpieczne, uzasadnione i sprawiedliwe wobec innych Dzieci, a w komunikacji z Dziećmi zobowiązany jest zachowywać cierpliwość, słuchać uważnie Dzieci i udzielać im odpowiedzi adekwatnych do ich wieku i danej sytuacji mając na uwadze ewentualną niepełnosprawność Dziecka.
- Podejmując decyzje dotyczące Dziecka, personel zobowiązany jest poinformować je o tym oraz starając się brać pod uwagę jego oczekiwania. Szanując prawo Dziecka do prywatności, jeśli konieczne jest odstąpienie od zasady poufności, aby chronić Dziecko, personel zobowiązany jest wyjaśnić mu to najszybciej jak to możliwe.
- Niedopuszczalne jest w szczególności:
- stosowanie wobec małoletnich jakichkolwiek form przemocy zarówno słownej, a tym bardziej fizycznej, w tym zawstydzanie, upokarzanie, lekceważenie i obrażanie Dziecka, krzyczenie na Dziecko w sytuacji innej niż wynikająca z bezpieczeństwa Dziecka lub innych Dzieci; bicie, szturchanie, popychanie, jakiekolwiek naruszanie integralności fizycznej Dziecka, dotykanie Dziecka w sposób, który może być uznany za nieprzyzwoity lub niestosowny;
- ujawnianie informacji wrażliwych dotyczących Dziecka wobec osób nieuprawnionych, w tym wobec innych Dzieci, przy czym zakaz obejmuje zarówno wizerunek Dziecka, jak i informacje o jego sytuacji rodzinnej, ekonomicznej, medycznej, opiekuńczej i prawnej;
- utrwalanie wizerunku Dziecka (filmowanie, nagrywanie głosu, fotografowanie) dla potrzeb prywatnych, a także umożliwienie osobom trzecim utrwalenia wizerunków Dzieci bez uprzedniej zgody Opiekunów Dziecka oraz samego Dziecka;
- nawiązywane z Dzieckiem jakichkolwiek relacji, a w szczególności romantycznych lub seksualnych, poprzez prywatne kanały komunikacji (prywatny telefon, e-mail, komunikatory, profile w mediach społecznościowych), składanie mu propozycji o nieodpowiednim charakterze, w tym seksualne komentarze, żarty, gesty oraz udostępnianie Dzieciom treści erotycznych i pornograficznych bez względu na ich formę; zapraszanie Dzieci do swojego miejsca zamieszkania, spotykanie się z nimi poza godzinami pracy;
- proponowanie Dzieciom alkoholu, wyrobów tytoniowych ani nielegalnych substancji, jak również używanie ich w obecności Dzieci.
- Pracownicy Hotelu powinni zwracać uwagę na niepokojące zachowania małoletnich, które mogą świadczyć o ich krzywdzeniu i powinni podjąć próbę kontaktu z małoletnim w przypadku powzięcia podejrzenia takiego krzywdzenia. Jeżeli małoletni próbuje nawiązać kontakt z pracownikiem, powinien on go wysłuchać i, w miarę możliwości, uzyskać możliwie najpełniejszą informację o sytuacji małoletniego. Personel zobowiązany jest do zapewnienia Dzieci, że jeśli czują się niekomfortowo w jakiejś sytuacji, wobec konkretnego zachowania czy słów, mogą o tym powiedzieć personelowi lub dyrektorowi Hotelu i mogą oczekiwać odpowiedniej reakcji i/lub ich pomocy.
- Troska o małoletnich ze specjalnymi potrzebami wychowawczymi lub z niepełnosprawnościami:
- a) małoletni ze specjalnymi potrzebami oraz z niepełnosprawnościami wymagają zwykle większej troski. Od personelu oczekuje się w takich przypadkach szczegółowej wrażliwości, połączonej z wydawaniem jasnych i jednoznacznych komunikatów. Wielkie znaczenie ma uważne słuchanie małoletnich. Nie należy lekceważyć tego co mówią;
- b) jeżeli zachodzi potrzeba pomocy małoletniemu z niepełnosprawnościami w czynnościach osobistych, personel winien jej udzielać z pełnym zrozumieniem problemu oraz za udokumentowaną zgodą rodzica (opiekuna);
- c) małoletni z niepełnosprawnościami lub posiadający specyficzne trudności mogą zostać szybciej niż inni, wykluczeni z grupy. Z tego powodu szczególną uwagę ma umiejętność wysłuchania takich dzieci przez personel, tym bardziej, że mogą pojawiać się trudności w wyrażaniu przez nich swoich uczuć.
- ZASADY I PROCEDURY IDENTYFIKACJI MAŁOLETNIEGO PRZEBYWAJĄCEGO W HOTELU I JEGO RELACJI W STOSUNKU DO OSOBY DOROSŁEJ, Z KTÓRĄ PRZEBYWA:
- Zawsze, kiedy jest to możliwe, należy dokonywać identyfikacji Dziecka i jego relacji z osobą dorosłą, z którą przebywa w Hotelu. Identyfikacja jest obowiązkowo przeprowadzana przez pracownika Recepcji przy zameldowaniu w Hotelu oraz przez innych pracowników w sytuacjach nietypowych i/lub podejrzanych, wskazujących na możliwe ryzyko krzywdzenia Dziecka.
- Aby dokonać identyfikacji Dziecka i jego/jej relacji w stosunku do osoby, z którą przebywa w obiekcie, personel:
- a) pyta o tożsamość dziecka oraz o relację dziecka w stosunku do osoby, z którą przybyło do obiektu lub w nim przebywa. W tym celu można poprosić o dokument tożsamości dziecka lub inny dokument potwierdzający, że osoba dorosła ma prawo do sprawowania opieki nad Dzieckiem w obiekcie (np. dokument tożsamości dziecka wskazujący na pokrewieństwo, akt stanu cywilnego, orzeczenie sądu). W przypadku braku dokumentu tożsamości należy prosić o podanie danych Dziecka (imię, nazwisko, adres, numer PESEL);
- b) w przypadku braku dokumentów wskazujących na pokrewieństwo Dziecka i osoby dorosłej należy zapytać o tę relację osobę dorosłą oraz Dziecko;
- c) jeżeli osoba dorosła nie jest rodzicem lub opiekunem prawnym Dziecka, należy pytać czy posiada orzeczenie sądu o opiece nad Dzieckiem lub zgodę notarialną rodzica na podróżowanie danej osoby z Dzieckiem lub dokument świadczący o zgodzie rodziców na wspólny wyjazd osoby dorosłej z Dzieckiem (np. pisemne oświadczenie).
- d) jeżeli osoba dorosła nie posiada dokumentu zgody rodziców, należy poprosić o numer telefonu wyżej wymienionych, aby zadzwonić i potwierdzić przebywanie Dziecka w obiekcie z obcą osobą dorosłą za wiedzą i zgodą rodziców/opiekunów prawnych.
- W przypadku oporu ze strony osoby dorosłej co do okazania dokumentu Dziecka i/lub wskazania relacji łączącej ją z Dzieckiem, personel wyjaśnia, że procedura służy zapewnieniu dzieciom korzystającym z Hotelu bezpieczeństwa i została opracowana w porozumieniu z organizacjami pozarządowymi działającymi w tym przedmiocie. Po wyjaśnieniu sprawy w sposób pozytywny personel dziękuje za czas poświęcony na upewnienie się, że Dziecko jest pod dobrą opieką i jeszcze raz podkreśla, że procedura ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom.
- W przypadku trudności z identyfikacją Dziecka i pozyskaniem potwierdzenia, że Dziecko znajduje się w Hotelu za zgodą prawnych opiekunów, personel informuje przełożonego lub dyrektora Hotelu. Od momentu kiedy pojawiły się pierwsze wątpliwości, zarówno Dziecko, zwłaszcza jeśli jest dotknięte niepełnosprawnością, jak i osoba dorosła powinni być pod stałą obserwacją personelu i nie zostawać sami. Personel stosuje w takiej sytuacji zasady i procedury reagowania w przypadku uzasadnionego przypuszczenia, że dobro małoletniego znajdującego się w Hotelu jest zagrożone.
III. ZASADY I PROCEDURY REAGOWANIA W PRZYPADKU UZASADNIONEGO PRZYPUSZCZENIA, ŻE DOBRO MAŁOLETNIEGO ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA TERENIE OBIEKTU HOTELARSKIEGO LUB KORZYSTAJĄCEGO Z USŁUG TURYSTYCZNYCH JEST ZAGROŻONE:
- Za przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających małoletniemu i udzielenie mu wsparcia odpowiedzialni są wszyscy pracownicy. O każdej sytuacji krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu małoletniego personel ma obowiązek niezwłocznego poinformowania bezpośredniego przełożonego lub dyrektora Hotelu w formie ustnej, a także formie pisemnej, poprzez przedłożenie stosownej notatki służbowej z przebiegu zdarzenia. Notatka może mieć formę pisemną lub mailową.
- W przypadku gdy personel, w tym pracownicy innych działów hotelu niż recepcja np. służba pięter, pracownicy baru i restauracji, strefy SPA, ochrony i inni, jest świadkiem nietypowych i/lub podejrzanych sytuacji z udziałem Dzieci, powinni oni o nich niezwłocznie zawiadomić przełożonego lub dyrektora Hotelu, który zadecyduje o podjęciu interwencji. Przekazanie informacji powinno nastąpić jeszcze w tym samym dniu, w którym pracownik powziął podejrzenie lub informację. Jeżeli pracownik nie jest już obecny w danym dniu w Hotelu ma obowiązek przekazać informację telefonicznie.
- Uzasadnione podejrzenie krzywdzenia dziecka występuje wtedy, gdy:
- a) dziecko ujawniło pracownikowi Hotelu fakt krzywdzenia,
- b) pracownik zaobserwował krzywdzenie,
- c) Dziecko ma na sobie ślady krzywdzenia (np. zadrapania, zasinienia), a zapytane odpowiada niespójnie i/lub chaotycznie lub/i popada w zakłopotanie bądź występują inne okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie np. znalezienie materiałów pornograficznych z udziałem dzieci w pokoju osoby dorosłej.
- Formy krzywdzenia Dziecka:
- a) popełniono przestępstwo na szkodę dziecka (np. wykorzystanie seksualne, znęcanie się nad dzieckiem),
- b) doszło do innej formy krzywdzenia, niebędącej przestępstwem, takiej jak np. krzyk, kary fizyczne, poniżanie,
- c) doszło do zaniedbania potrzeb życiowych dziecka (np. związanych z żywieniem, higieną czy zdrowiem).
- W sytuacji uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę Dziecka należy uniemożliwić Dziecku oraz osobie podejrzewanej o skrzywdzenie Dziecka oddalenie się z Hotelu. W uzasadnionych przypadkach można dokonać obywatelskiego zatrzymania osoby podejrzewanej. W takiej sytuacji, do czasu przybycia policji należy trzymać tę osobę pod nadzorem dwóch pracowników w osobnym pomieszczeniu z dala od widoku innych gości. W takim przypadku należy zadbać o bezpieczeństwo dziecka. Dziecko powinno przebywać pod opieką pracownika do czasu przyjazdu policji.
- W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że doszło do popełnienia przestępstwa powiązanego z kontaktem dziecka z materiałem biologicznym sprawcy (sperma, ślina, naskórek), należy w miarę możliwości nie dopuścić, aby dziecko myło się oraz jadło/piło do czasu przyjazdu policji.
- Po odbiorze dziecka przez policję należy zabezpieczyć materiał z monitoringu oraz inne istotne dowody (np. dokumenty) dotyczące zdarzenia i na wniosek służb przekazać ich kopię listem poleconym lub osobiście prokuratorowi lub policji.
- W przypadku gdy zgłoszono krzywdzenie dziecka przez członka personelu, wówczas osoba ta zostaje odsunięta od wszelkich form kontaktu z dziećmi (nie tylko dzieckiem pokrzywdzonym) do czasu wyjaśnienia sprawy.
- W przypadku gdy członek personelu Hotelu dopuścił się wobec dziecka innej formy krzywdzenia niż popełnienie przestępstwa na jego szkodę, Dyrektor Hotelu powinien zbadać wszystkie okoliczności sprawy, w szczególności wysłuchać osobę podejrzewaną o krzywdzenie, dziecko oraz innych świadków zdarzenia. W sytuacji gdy naruszenie dobra dziecka jest znaczne, w szczególności gdy doszło do dyskryminacji lub naruszenia godności dziecka, należy rozważyć rozwiązanie stosunku prawnego z osobą, która dopuściła się krzywdzenia, lub zarekomendować takie rozwiązanie zwierzchnikom tej osoby. Jeżeli osoba, która dopuściła się krzywdzenia, nie jest bezpośrednio zatrudniona przez Hotel, lecz przez podmiot trzeci, wówczas należy zarekomendować zakaz wstępu tej osoby na teren instytucji, a w razie potrzeby rozwiązać umowę z instytucją współpracującą.
- W przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka przez inne dziecko przebywające w Hotelu należy przeprowadzić rozmowę z dzieckiem podejrzewanym o krzywdzenie oraz jego opiekunami, a także oddzielnie z dzieckiem poddawanym krzywdzeniu i jego opiekunami. Ponadto należy porozmawiać z innymi osobami mającymi wiedzę o zdarzeniu. Wspólnie z opiekunami dziecka krzywdzącego należy opracować plan naprawczy, celem zmiany niepożądanych zachowań. Z opiekunami dziecka poddawanego krzywdzeniu należy opracować plan zapewnienia mu bezpieczeństwa, włączając w ten plan sposoby odizolowania go od źródeł zagrożenia. W trakcie rozmów należy upewnić się, że dziecko podejrzewane o krzywdzenie innego dziecka samo nie jest krzywdzone przez opiekunów, innych dorosłych bądź inne dzieci. W przypadku potwierdzenia takiej okoliczności należy podjąć interwencję także w stosunku do tego dziecka.
- Wszystkie osoby, które w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych powzięły informację o krzywdzeniu Dziecka lub informacje z tym związane, są zobowiązane do zachowania tych informacji w tajemnicy, wyłączając informacje przekazywane uprawnionym instytucjom w ramach działań interwencyjnych. Obowiązuje bezwzględny zakaz informowania o takich zdarzeniach medió
- PROCEDURY I OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA SKŁADANIE ZAWIADOMIEŃ O PODEJRZENIU POPEŁNIENIA PRZESTĘPSTWA NA SZKODĘ MAŁOLETNIEGO ORAZ ZAWIADAMIANIE SĄDU OPIEKUŃCZEGO:
- W sytuacjach nagłych w przypadku podejrzenia, że życie dziecka jest zagrożone lub grozi mu ciężki uszczerbek na zdrowiu należy niezwłocznie poinformować odpowiednie służby (policja, pogotowie ratunkowe), dzwoniąc pod numer 112 lub 999 (pogotowie). Poinformowania służb dokonuje członek personelu, który pierwszy powziął informację o zagrożeniu i następnie wypełnia Protokół interwencji.
- W przypadku trudności z identyfikacją Dziecka oraz braku potwierdzenia, że Dziecko znajduje się w Hotelu za zgodą prawnych opiekunów Dziecka, przełożony, który został powiadomiony o sytuacji, podejmuje decyzję o zawiadomieniu policji lub w razie wątpliwości przejmuje rozmowę z podejrzaną osobą dorosłą w celu uzyskania dalszych wyjaśnień. W przypadku gdy rozmowa potwierdzi przekonanie o próbie lub popełnieniu przestępstwa na szkodę Dziecka, Przełożony zawiadamia o tym fakcie policję.
- W zależności od sytuacji i miejsca poza sytuacjami o których mowa w pkt 1 i 2, przełożony lub dyrektor Hotelu na podstawie informacji personelu weryfikuje, na ile podejrzenie krzywdzenia Dziecka jest zasadne. W tym celu dobiera odpowiednie środki prowadzące do wyjaśnienia sytuacji lub podejmuje decyzję o przeprowadzeniu interwencji, a następnie ustala, jakie podmioty i instytucje powinny zostać poinformowane o podejrzeniu krzywdzenia małoletniego.
- Interwencje w sprawach krzywdzenia Dzieci prowadzone są przez dyrektora Hotelu, który może wyznaczyć na stałe do tego zadania inną osobę. W przypadku wyznaczenia takiej osoby jej dane (imię, nazwisko, email, telefon) zostaną podane do wiadomości personelu, Dzieci i opiekunów. W przypadku wyznaczenia innej osoby do prowadzenia interwencji pod pojęciem dyrektor Hotelu należy rozumieć osobę odpowiedzialną za prowadzenie interwencji.
- W przypadku gdy zgłoszono krzywdzenie Dziecka dyrektor Hotelu przeprowadza rozmowę z dzieckiem i innymi osobami mającymi lub mogącymi mieć wiedzę o zdarzeniu i o sytuacji osobistej (rodzinnej, zdrowotnej) dziecka, w szczególności jego opiekunami. Dyrektor Hotelu stara się ustalić przebieg zdarzenia.
- Dyrektor Hotelu informuje opiekunów o obowiązku zgłoszenia podejrzenia krzywdzenia dziecka do odpowiedniej instytucji (prokuratura/policja lub sąd rodzinno-opiekuńczy).
- Po poinformowaniu opiekunów zgodnie z punktem poprzedzającym, dyrektor Hotelu składa zawiadomienie o podejrzeniu przestępstwa do prokuratury/policji lub wniosek o wgląd w sytuację rodziny do sądu rejonowego, wydziału rodzinnego i nieletnich, ośrodka pomocy społecznej.
- W przypadku, gdy wobec Dziecka popełniono przestępstwo, dyrektor Hotelu sporządza zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa i przekazuje je do właściwej miejscowo policji lub prokuratury.
- Jeżeli osobą podejrzewaną o krzywdzenie jest Dziecko w wieku od 13 do 17 lat, a jego zachowanie stanowi czyn karalny, należy ponadto poinformować właściwy miejscowo sąd rodzinny lub policję poprzez pisemne zawiadomienie.
- Jeżeli osobą podejrzewaną o krzywdzenie jest Dziecko powyżej lat 17, a jego zachowanie stanowi przestępstwo, wówczas należy poinformować właściwą miejscowo jednostkę policji lub prokuratury poprzez pisemne zawiadomienie.
- W przypadku, gdy z rozmowy z opiekunami wynika, że nie są oni zainteresowani pomocą Dziecku, ignorują zdarzenie lub w inny sposób nie wspierają dziecka, które doświadczyło krzywdzenia, dyrektor Hotelu sporządza wniosek o wgląd w sytuację rodziny, który kieruje do właściwego sądu rodzinnego.
- Z przebiegu każdej interwencji sporządza się protokół, który załącza się do rejestru interwencji prowadzonego przez instytucję.
- W przypadku zawiadomienia policji lub innych uprawnionych służb, w zakresie przekazania im danych osobowych osób dorosłych i małoletnich stosuje się odpowiednie przepisy udostępniania danych osobowych służbom państwowym.
- ZAKRES KOMPETENCJI OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA PRZYGOTOWANIE PERSONELU PODMIOTU DO STOSOWANIA STANDARDÓW, ZASADY PRZYGOTOWANIA TEGO PERSONELU DO ICH STOSOWANIA ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA TEJ CZYNNOŚCI:
- Standardy wchodzą w życie z dniem 12 sierpnia 2024 roku.
- Ogłoszenie standardów następuje poprzez zamieszczenie ich na stronie internetowej Hotelu oraz wywieszenie przy Recepcji Hotelu, również w wersji skróconej, przeznaczonej dla Dzieci.
- Dyrektor Hotelu zapoznaje pracowników z treścią Standardów oraz przekazuje zasady ich stosowania, co następuje poprzez przesłanie tekstu dodatkowo drogą elektroniczną, przy czym dotyczy to wszystkich pracowników w terminie 14 dni od wprowadzenia standardów oraz każdorazowo przy zatrudnieniu nowego pracownika lub powierzeniu nowych obowiązków z udziałem Dzieci.
- Personel Hotelu potwierdza pisemnie zapoznanie się z dokumentacją Hotelu i określonymi w niej zasadami stosowania środków ochrony przeciwdziałającym zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochrony małoletnich składając stosowne oświadczenie.
- Dyrektor Hotelu odpowiada za przeszkolenie pracowników Hotelu w zakresie stosowania Standardów Ochrony Małoletnich i obowiązujących w Hotelu procedur w szczególności w zakresie:
- konieczności reagowania i zgłaszania bez zbędnej zwłoki przełożonemu sytuacji nietypowych lub podejrzanych, w których istnieje podejrzenie krzywdzenia dziecka;
- sposobu komunikacji z małoletnim i zachowań zabronionych.
- Szkolenia, o których mowa w ust. 5 są przeprowadzane cyklicznie nie rzadziej niż raz w roku, obecność na szkoleniu potwierdzona jest imienną listą obecności.
- Co najmniej raz na dwa lata Hotel będzie dokonywać oceny standardów w celu zapewnienia ich dostosowania do aktualnych potrzeb oraz zgodności z obowiązującymi przepisami. Wnioski z przeprowadzonej oceny będą pisemnie udokumentowane.
- Tworzy się wewnętrzny rejestr ujawnionych lub zgłoszonych incydentów lub zdarzeń zagrażających dobru małoletniego, który przechowywany jest w Hotelu, za którego prowadzenie odpowiada dyrektor Hotelu.
Standardy Ochrony Małoletnich w Hotelu
Dom na Białej Dolinie
— wersja dla dzieci —
Drogi Młody Gościu,
Cieszymy się, że możemy Cię gościć w naszym Hotelu! Twoje bezpieczeństwo i dobre samopoczucie są dla nas najważniejsze. Poniżej przedstawiamy zasady, które pomagają nam dbać o Ciebie i innych młodych gości. Prosimy, przeczytaj je uważnie.
- Dbamy o twoje bezpieczeństwo na terenie Hotelu
- Zawsze staraj się poruszać po Hotelu w towarzystwie rodziców lub opiekunów.
- Z niektórych miejsc możesz korzystać tylko w obecności rodziców lub opiekunów, na przykład z siłowni, basenu, sauny i strefy spa.
- Jeśli zgubisz się lub potrzebujesz pomocy, zgłoś się do najbliższego pracownika Hotelu np. do Recepcji. Nasi pracownicy noszą służbowe stroje i identyfikatory, abyś łatwo mógł ich rozpoznać.
- Miejsca, które musisz znać: wyjścia ewakuacyjne, recepcja, restauracja.
- Pamiętaj nikt nie może Cię krzywdzić, krzyczeć, wyzywać, popychać, bić, szarpać, upokarzać i zawstydzać np. swoją nagością. Wszystkim formom przemocy mówimy NIE.
- Zachowaj ostrożność
- Kartę do pokoju zawsze trzymaj w bezpiecznym miejscu i nie dawaj jej nikomu innemu.
- Nie otwieraj drzwi nieznajomym. Jeśli ktoś puka do Twoich drzwi i nie jesteś pewien, kto to jest, najpierw zapytaj rodziców lub zadzwoń na Recepcję.
- Jeśli ktoś nieznajomy próbuje z Tobą rozmawiać lub coś Ci proponuje, natychmiast poinformuj rodziców lub pracownika Hotelu.
- Nikt nie może robić Ci zdjęć bez twojej zgody i zgody rodziców lub opiekunów.
- Nie wchodź do strefy sauny bez rodziców/opiekunów!!! Możesz z niej korzystać w wyznaczonym czasie. Korzystanie z sauny jest intymnym procesem i powinno odbywać się w komfortowych warunkach. Tak jak Dzieci nie powinny być świadkami nagości, podobnie użytkownicy sauny nie chcą czuć się skrępowani obecnością dzieci.
- Nie biegaj w Hotelu. Biegając po korytarzach, schodach, w restauracji, czy tarasie stwarzasz zagrożenie nie tylko dla siebie, ale też innych przebywających tam osób.
III. Bezpiecznie korzystaj z Internetu
- Korzystając z hotelowego Wi-Fi pamiętaj o bezpieczeństwie w sieci.
- Nie udostępniaj swoich danych osobowych i informuj rodziców lub opiekunów, jeśli coś Cię zaniepokoi.
- Szanuj inne osoby przebywające w Hotelu
- Pamiętaj, aby zawsze być uprzejmym i szanować innych gości oraz personel Hotelu.
- Bądź koleżeński dla innych dzieci przebywających w Hotelu. W zgodzie z innymi korzystaj z Sali zabaw.
- Staraj się utrzymywać porządek w swoim pokoju i na terenie Hotelu.
- Zgłaszaj problemy
- Jeśli coś Cię martwi lub coś złego się wydarzy, natychmiast powiedz o tym swoim rodzicom, opiekunom lub pracownikom Hotelu.
- Zgłoś nam, jeśli innym dzieciom dzieje się jakaś krzywda.
- Nie bój się mówić o swoich odczuciach i doświadczeniach związanych z krzywdzeniem.
- Pamiętaj
Jesteśmy tu, aby Ci pomóc i sprawić, aby Twój pobyt był bezpieczny i przyjemny. Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz pomocy, zawsze możesz zwrócić się do nas bezpośrednio, telefonicznie: +48 75 761 26 77 lub poprzez e-mail: kontakt@domnabialejdolinie.pl
Życzymy miłego pobytu!
Szklarska Poręba, dnia 12 sierpnia 2024 roku